Svaki zaposleni čovjek ima svoje zanimanje odnosno profesju kojom se bavi. Zanimanje se određuje prema vrsti posla, rezultatu rada te sredstvima rada. Danas se zanimanje poistovjećuje sa profesijom, stoga možemo reci da je zanimanje učitelja i njegova profesija. Na stvaranje zanimanja učitelja utjecao je odgoj. Odgoj je star kolko i društvo te nije bio posebo područje rada. Naime, on se ostvarivao od djetinjstva sudjelujući u društvenom životu. Nadalje, organiziranje škole kao ustanove i školovanja zanimanje učitelja postalo je ostvarivo. Prvi koji je ostvario ideju o osnivanju učiteljskij škola bio je A. H. Francke. Od tada se smatra da glavna uloga učitelja nije samo prenositi znanje nego učenike naučiti kako svladati gradivo koje ih čeka. Sredinom dvadesetog stoljeća, točnije 1966. Godine, organizacija UNESCO predložila je tekst učiteljske prisege koji je bio temelj izrade nacionalnih učiteljskih prisega. On glasi: „Izvršit ću svoju obvezu svjesno i ponossno. Moji učenici bit će ne samo učenici, već prije svega djeca i neću nikad zaboraviti da smosim dio odgovornosti za njihovu sudbinu. Sačvat ću svim mogućim i raspoloživim sredstvima čast nastavničkog poziva. Moje kolege će biti moji prijatelji. U suradnji s njima nastojat ću stalno usavršavati potove kojima škola ide radi postizanja efikasnog priznavanja prava na odgoj i socijanu pravednost u obrazovanje. Ovo svečano obećanje dajem potpuno slobodno i časno.“. Ovom prisegom željelo se dokazati da je glavna uloga učitelja briga za djecu te da to čine jet upravo to i žele. Nastoji se istaknuti čast i odati poštovanje zanimanju učitelja kako bi ono i dalje ostalo cjenjeno u društvu. Bez tog zanimanja zajednica bi ne bi funkcionirala.
PROČITAJ VIŠEcreated with
Free Website Builder .