Roditelji se često zapitaju mogu li kroz igru djeca naučiti nešto.
Dijete uči, raste i razvija se kroz igru. To je temeljna aktivnost kroz koju se razvijaju različiti aspekti tjelesnog i psihomotornog razvoja, socio-emocionalnog i spoznajnog razvoja, razvoja govora, komunikacije, izražavanja i stvaralaštva.

Dijete svoje znanje neprekidno izgađuje, dograđuje, reorganizira i rekonstruira.Ono što je jednom znalo i naučilo kroz nova iskustva preispituje i provjerava, te odbacuje ako za njega nemaju smisla. Dijete svoja znanja iz okoline oblikuju na svoj osobit način i uklapa u svoj koncept znanja

IGRA U VRTIĆU

Dijete uči iz svega što čini. Putevi do njegova iskustva, znanja vode preko:
- osjetila VIDA 
- osjetila SLUHA 
- osjetila DODIRA 
- osjetila NJUHA 
- osjetila OKUSA

Sve ono što čitav život spoznajemo ovisi o razvoju našeg mozga u najranijem djetinjstvu, tako da je psihološki razvoj mozga završen već 85% do treće godine života, a misaona sposobnost učenja 60% do četvrte godine života.

Okruženje u kojem se dijete razvija određuje kvalitetu njegova iskustva, tj. kvalitetu njegova učenja.
Naše djelovanje u vrtiću usmjereno je stvaranju bogatog poticajnog okruženja u materijalnom i socijalnom smislu.

Djetetovu igru, rast i razvoj svakodnevno pratimo ( foto i video zapisi, crteži,karakteristične izjave djece) ,…kroz njihove aktivnosti, realizaciju njihovih ideja i planova, te sukladno tome poticaje dopunjujemo i mijenjamo.

D​okumentiranje procesa učenja djeteta služi nama, djetetu i roditelju za proširivanje znanja sukladno našoj ulozi u odnosu na to znanje.

KOJE SE VJEŠTINE RAZVIJAJU

Motoričke vještine uključuju jačanje koordinacije pokreta, finu i grubu motoriku. Stječu se motoričkim aktivnostima kao što su puzanje, trčanje, skakanje, penjanje, provlačenje, bacanje, udaranje lopte, balansiranje…

Emocionalne vještine stječu se osjećanjem zadovoljstva/ugode koju igra pruža, povezivanjem s drugim osobama, građenjem/učenjem osjećaja i njihovog primjerenog izražavanja igranjem različitih uloga.

Kognitivne vještine uključuju razvoj kritičkog razmišljanja, povezivanja uzroka i posljedice, zaključivanje, poticanje mašte i rješavanje problema te kreativnosti (pretvaranjem i igranjem uloga dijete otkriva koje svijet sve mogućnosti i prilike pruža).

 

Socijalne vještine stječu se tako što dijete igrom uči kako pratiti smjer igre, poštivati pravila, čekati svoj red, surađivati, dijeliti, razvija odnose prvo s roditeljima, braćom, sestrama, prijateljima što sve doprinosi kasnije uspješnoj socijalnoj interakciji i stvaranju prijateljstva.

Govorne vještine potiču se u razgovoru djeteta s drugom djecom i odraslima, korištenjem riječi za omiljene igračke i aktivnosti, pjevanjem, recitiranjem, brojalicama osnažuje se jezično izražavanje

Samopouzdanje je vrlo važno za kasniji razvoj, a raste dok dijete otkriva, gradi, zaključuje, rješava probleme i ostvaruje ciljeve