Funkcionalne igre dijete izvodi zato što je ovladalo funkcijama svoga tijela, igračaka ili sredstava oko sebe. Kamenov navodi više vrsta ovih aktivnosti: senzorne aktivnosti, igre posvećene rukovanju materijalom, pokretne igre uz korištenje rekvizita, igra glasovima, slovima ili riječima.
Igre mašte ili igre uloga se oslanjaju na slobodnu volju djeteta, na sklonost djeteta da u mašti stvarnost prikaže na sebi svojstven način. Ove igre prepoznajemo u više formi: imitacija, igre iluzije, dramske igre, fiksacije i sl. U okviru ovih igara Kamenov razlikuje sljedeće forme: oponašanje postupaka, simbolička imitacija, simbolička igra uloga, dramske igre uloga.
Igre s gotovim pravilima razlikujemo od igara u kojima se pravila konstruiraju u toku igre. Često se igrovne aktivnosti u kojima nema pravila pretvaraju u igru s pravilima zato što se pravila uspostavljaju tokom aktivnosti. Najveći broj igara ima gotova pravila koja se iz generacije u generacije prenose. Igre sa gotovim pravilima su posebno pogodne za pedagoške utjecaj koje odgojitelji ostvaruju u radu sa predškolskom djecom.
Konstruktivne igre obuhvaćaju aktivnosti u kojima dijete oblikuje materijal, slaže, gradi ili raspoređuje kako bi postiglo određeni cilj. Rezultat ove aktivnosti ne mora biti nešto funkcionalno, to može biti estetski ili metaforički učinak. Postoji više oblika u kojima se javljaju konstruktivne igre. To su: pronalaženje kombinacija nastalih namjernim rukovanjem materijalom, oblikovanje, redanje materijala, grafičko predstavljanje, građenje gotovim materijalom i organiziranje materijala i utilitarne konstrukcije.
created with
Website Builder Software .