Razvio je poznatu teoriju o kognitivnom i moralnom razvoju
djece kroz nekoliko stupnjeva, koji su povezani dječjom dobi.
Ukratko, ona se bavi identifikacijom zajedničkih elemenata u dječjem
razvoju, a ne određivanjem kako se djeca razlikuju jedna od drugih.
~Kognitivni razvoj~
U sklopu te teorije je utvrdio četiri stupnja dječjeg kognitivnog
razvoja:
- Senzomotorički period - Predoperacijski period - Konkrete operacije - Formalne operacije
Piageta nije zanimalo precizno znanje koja djeca imaju, već kako ona stječu i koriste to
znanje. Piagetova glavna istraživačka metoda je bila klinička metoda
koja se sastojala od polustruktuiranog intervjua s pitanjima koja su
oblikovana tako da ispitivanju djetetovo razumijevanje različitih
pojmova. Piaget je mogao započeti razgovor pitajući svako dijete isto,
primjerice. "Je li je ruža ljepša od cvijeta?" Njegova ostala pitanja,
međutim, ovisila bi o djetetovim odgovorima.