Jean Piaget

  • Bio je profesor dječje psihologije na Sveučilištu u Ženevi. Utemeljio je epistemologiju kao eksperimentalnu znanost.
  • Zanimalo ga je ujedinjenje biologije i logike pa je istraživao razvoj pojmova i jezika, interakciju djece s predmetima te baratanje mentalnim simbolima kod djece. Njegove su teorije bitno utjecale na psihologiju, filozofiju, pedagogiju i informacijske znanosti.
  • Razvio je poznatu teoriju o kognitivnom i moralnom razvoju djece kroz nekoliko stupnjeva, koji su povezani s dječjom dobi. U sklopu te teorije je utvrdio četiri stupnja dječjeg kognitivnog razvoja:
  1. Stupanj senzomotorne inteligencije
  2. Razdoblje predoperacionalnog mišljenja
  3. Razdoblje konkretnih operacija
  4. Razdoblje formalnih operacija
   - kognitivni razvoj J. Piageta



     piaget                          p

  • "Jezik i misao u djeteta" (Le Langage et la pensée chez l’enfant), 1923.
  • "Razvoj poimanja vremena u djeteta" (Le Développement de la notion de temps chez l’enfant), 1932.
  • "Rođenje inteligencije u djeteta" (La Naissance de l’intelligence chez l’enfant), 1948.
  • "Uvod u genetičku epistemologiju" (L’Introduction à l’épistémologie génétique, I–III), 1950.
  • "mehanizmi" (Les Mécanismes perceptifs), 1961.