SAMOPROCJENA I PROCJENA
INFORMATIČKE PISMENOSTI KOD
UČITELJA RAZREDNE NASTAVE
1.Informatička i
informacijska pismenost
_ Informacijska pismenost
- Definicija i značaj u
obrazovanju
- Model PLUS (svrha, lokacija,
upotreba, samoevaluacija)
- Informacijske vještine
(pronalaženje, evaluacija,
korištenje informacija)
- Informatička pismenost
- Povijesni razvoj i
definicije
- Ključne informatičke
vještine (rad s aplikacijama,
internet, programiranje)
- Digitalna pismenost i njena
važnost u obrazovanju djece
3. Učitelji u novom
obrazovnom okruženju
- Promjena uloge učitelja s
razvojem tehnologije
- Prelazak s tradicionalne na
digitalnu nastavu
- Učitelj kao facilitator
digitalnog učenja
- ICT kompetencije
učitelja
- Digitalne vještine potrebne
za suvremeno poučavanje
- Važnost samoprocjene i
kontinuiranog usavršavanja
- Izazovi i prepreke
- Nedostatak resursa
- Razlike u informatičkoj
pismenosti učitelja (dob,
iskustvo, pristup tehnologiji)
5. Rezultati
istraživanja
- Opći rezultati
- Niska razina informatičke
pismenosti kod učitelja
- Razlike između učitelja iz
urbanih i ruralnih sredina
- Utjecaj faktora na
informatičku pismenost
- Nema značajnog utjecaja
radnog staža, spola ili
lokacije škole
- Značajne razlike između
samoprocjene i objektivne
procjene
- Primjeri iz prakse
- Studije slučaja iz
Osječko-baranjske i
Požeško-slavonske županije
2. Informatika u
obrazovnom sustavu
- Status informatike u
osnovnom obrazovanju
- Postojeći obrazovni sustav
(informatika kao izborni
predmet)
- Cjelovita kurikularna
reforma (uvođenje od 1.
razreda)
- Međupredmetne teme
- Uporaba ICT-a u različitim
predmetima
- Integracija tehnologije u
nastavni plan i program
- Uloga učitelja u
digitalnom obrazovanju
- Potrebne kompetencije za
učitelje
- Profesionalni razvoj i
cjeloživotno učenje
4.Samoprocjena i
procjena informatičke
pismenosti**
- Samoprocjena
- Definicija i važnost u
obrazovanju
- Subjektivna percepcija vs.
stvarne vještine
- Procjena informatičke
pismenosti
- Metodologije procjene
(ankete, testiranja,
standardizirani testovi)
- ECDL, ICILS, ITdesk testovi
- Razlike između
samoprocjene i stvarnih
rezultata
- Faktori koji utječu (dob,
spol, radni staž, iskustvo)
- Utjecaj lažne sigurnosti
ili podcjenjivanja vlastitih
vještina
6. Zaključci i
preporuke
- Poticanje informatičke
pismenosti kod učitelja
- Važnost kontinuirane
edukacije i stručnog
usavršavanja
- Uključivanje digitalnih
kompetencija u formalno
obrazovanje učitelja
- Preporuke za obrazovnu
politiku
- Integracija ICT-a u sve
predmete
- Razvoj nacionalnih
strategija za digitalno
obrazovanje
- Cjeloživotno učenje
- Poticanje kritičkog
mišljenja i samostalnog
učenja kod učitelja i
učenika
- Uloga škole kao centra za
digitalnu pismenost